26 maj 2009

Studiebesök på Smedjan, halvårskontroll och polisutbildningen

Imorgon är det fullt upp vill jag lova. Först ska jag iväg på ett intressant studiebesök på Smedjan här i Växjö. Det är en verksamhet i Växjö kommuns regi för personer med psykisk funktionsnedsättning. Smedjan har både en strukturerad och en öppen verksamhet. Jag skall först och främst dit för att samtala med personalen och höra hur de upplever sin vardag och sitt arbete. Jag är dock mycket intresserad av att höra mer om hur verksamheten fungerar och lära mig mer om området. Läs gärna mer på: http://www.vaxjo.se/VaxjoTemplates/Public/Pages/Page.aspx?id=30955

Direkt efter besöket hoppas jag att jag hinner följa med Jonas och Måns till läkaren. Det är dags för Måns halvårskontroll - något försenat eftersom vi varit i Stockholm. Det är sedvanlig mätning och viktkoll som står på programmet. Ska bli kul att se hur mycket han gått upp den senaste månaden. Har en känsla av att han är över 11 kg. Läkaren ska även kontrollera så att han utvecklas som han ska. Tror inte att det ska vara några problem där heller. Tycker att han hänger med rätt bra och det händer nya saker hela tiden.

Eftermiddagen är vigd åt ett annat studiebesök, polisutbildningen här i Växjö. Mitt besök där kommer att kretsa kring många frågor som är aktuella för tillfället, bland annat att en ny polisutbildning är under utredning och att det internationella samarbetet ställer nya krav på dagens nyutexaminerade poliser. Vad kommer att hända med polisutbildningen? Det är jag, Mikael Cederbratt och Anders Hansson, alla riksdagsledamöter från M som skall göra besöket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar