02 maj 2011

Att twittra eller inte twittra

den är den stora frågan i dagens smålandsposten. Anledningen till diskussion är att en ung socialdemokratisk herre vid namn Kenan twittrade under vårt senaste sammanträde i tekniska nämnden. Han twittrade om att han var förbannad för att han förlorat en votering, att jag var maktgalen och att jag använde mig av härskartekniker. Jag kunde inget annat än att småle en smula när jag fick höra vad han skrivet, tar inte illa upp hur gärna Smp än vill och jag tänker inte förorda ett twitterförbud på mina sammanträden. Att inskränka yttrandefriheten har nämligen aldrig varit min grej och Kenan ska väl helt enkelt vara tacksam för att jag inte är av samma åsikt som hans egen partiordförande och gruppledare i riksdagen. Tekniska nämnden är ett öppet sammanträde och likväl som att åhörare välkomnas dit så välkomnar jag att iformation om våra beslut förs vidare till medborgarna. Jag förutsätter dock att man håller sig till sanningen...

href="http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/posse-(2749732).gm#disqus_thread">

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar