30 augusti 2011

Förvirrat tillstånd - inte bara gravid


Växjö kommunfullmäktige... jag säger bara det. Nästan lika spännande som i riksdagen då det inte heller här är helt självklart hur utgången på vissa frågor blir eller i alla fall hur vissa väljer att rösta. Det var i flera frågor som osäkerheten rådde vid dagens sammanträde.

Jag vill dock poängtera att det inte jag som stod för förvirringen trots mitt gravida tillstånd. Men visst är det kul när saker och ting inte är så förutsägbart...eller? För min del tycker jag att det är hederligare att hålla fast vid de överenskommelser mitt parti och jag gör, jag är tydlig och öppen med hur jag tänker rösta och om jag skulle planera att avvika berättar jag det i god tid. Jag skulle aldrig sitta vid ett sammanträde och rösta på ett annat sätt än jag deklarerat tidigare. Allt annat vore ju respektlöst mot mina partikamrater och allianskollegor.

Vi befinner oss i en förtroendebransch och för mig handlar det om att vårda det förtroende Moderaterna fått av väljarna och det förtroende de gett mig. Men det handlar också om att vårda förtroendet mellan partierna i alliansen och även till oppositionen som trotsallt faktiskt finns där också.

Jag kanske överreagerar... jag är ju gravid=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar