17 augusti 2011

Ledin vet vad han sjunger om...

Strofen från mina ungdomsår "Sommaren är kort, det mesta regnar bort" känns oerhört sann. Jag ska väl förvisso inte klaga för jag har haft en fantastiskt trevlig sommar med en hel del bad och soltimmar på stranden. Jag blev dock förvånad över att sommaren tog slut så tvärt. Har varit igång och jobbat i 1½ vecka och det var också i samma veva som jag kom tillbaka som sommaren tog slut. har dock svårt att se att det skulle vara något sammanträffande. Riktigt så mycket har jag inte att säga till om på kommunen=)

Många vill hävda att jag har fel och att sommaren inte alls är slut. Men det känns verkligen som om hösten redan är här trots att knappt ett löv på träden har ändrat färg. Vet inte riktigt vad det beror på men det känns redan helt rätt att koka soppa och elda i öppna spisen. För min del som både älskar höst och vinter är detta givetvis inget problem men jag kan tänka mig att personer som ofta drabbas av höst/vinter depp går en ganska tung tid till mötes.

Mitt stora problem för tillfället är dock kläder. Jag har en hel del snygga och praktiska mammakläder som jag hade planer på att använda ett bra tag till. Men korta färgglada kjolar och klänningar känns inte helt ok längre. Slutsatsen jag drar av detta är helt enkelt att jag måste ge mig ut och shoppa nya kläder. I helgen är det dock bröllop och då får det bli en sommarklänning vare sig det blir 10 eller 30 grader ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar