24 januari 2012

Lägre än så är svårt att sjunka...

Diskussionen och problematiken som berör papperslösa flyktingar är en komplicerad fråga. För egen del har jag förvisso alltid förespråkat en liberal hållning både vad gäller samma rättigheter vad gäller sjukvård, möjligheter för att de ska få söka arbetskraftstillstånd i Sverige och att vi kanske bör överväga amnesti med jag har respekt för att den principiella hållningen också medför vissa problem som är svåra att överblicka. Oavsett om man är liberal som jag eller något mer restriktiv som regeringen eller rent av motståndare som SD kan man inget annat än äcklas av den sajt som nu jobbar för att sätta dit papperslösa flyktingar och överlämna dem till polisen. De uppmanar andra att låtsas hjälpa behövande för att samla in infomation om dem och andra flyktingar. Så fegt, så lågt! Jag har svårt att tänka mig något mer skrämmande än att leva i ett samhälle där angiveri är en del av vardagen. Jag tror dock inte att de lyckas få särskilt många som följer deras uppmaning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar