30 november 2011

Vad står på en mammaledig politikers schema?

Nr 2 har ännu ej anlänt men i väntan på honom eller henne hade jag tänkt att spendera lite kvalitet tid med nr 1. Imorgon får jag och Måns besök av mina föräldrar. Pappa ska hjälpa mig att isolera mina badrumsfönster så att vi inte eldar för kråkorna i onödan. Att byta tätningslister vid fönster och dörrar är det bästa och billigaste sättet att göra energieffektiviseringar. Jag är lite skadad efter min och Åsa Karlsson Björkmarkers (S) klimatutmaning. Men på ett bra sätt... tror jag. Har till och med bytt till LED lampor i mina adventsljusstakar i jakten på att spara energi.

Måns kommer i alla fall att bli svårt nöjd. Morfar med verktyg är kanske det bästa som finns och ingen är bättre på att leka med bilarna än mormor. Eftermiddagen kommer jag spendera genom att dela ut senaste numret av vår moderattidning "Utveckla Växjö" i brevlådorna på Hov. Förhoppningsvis kan en långprommenad med Måns och lite lek på lekplatsen sätta igång saker och ting.

Känns som en fantastisk början på min mammaledighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar