24 september 2009

Värnamobor på besök riksdagen

Idag kommer två klasser från min gamla gymnasieskola i Värnamo på besök till riksdagen. Alltid lika roligt med Värnamobesök. Det är jag och Annie Johansson (C)som har den stora äran att agera värdinnior. Annie är ju också från Värnamo och har även hon traskat i korridorerna på Finnvedsskolan under 3 års tid (något senare än jag). Inte så illa att ha två unga riksdagsledamöter från en och samma skola.

De har gjort det till en årlig tradition på skolan att åka till riksdagen på besök, dessutom kommer vi alltid till skolan några veckor innan besöket i riksdagen och håller en förelsning om arbetet i riksdagen. Det ger betydligt mer än vara ett besök i riksdagen och mitt intryck är att kidsen också tycker det. Fler skolor borde jobba som Värnamo och fler riksdagsledamöter borde jobba som jag och Annie.

Jag tycker att fler riksdagsledamöter borde ta emot fler praktikanter också. Jag hoppas på att fler gymnasiestudenter tar kontakt med mig under det kommande året för jag tar gärna emot fler praktikanter. I första hand vänder jag mig till elever från Kronobergs län då det är en fördel att de bor i länet de dagar jag är där under praoveckan, det är dessutom främst gentemot dem som jag har ett ansvar. Så hör av er om ni är intresserade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar