08 februari 2010

Vice ordförande för Ronald Reagan sällskapet

Jag kan numera stolt titulera mig som vice ordförande för Ronald Reagan sällskapet=) I lördags, på Ronald Reagans födelsedag, bildades sällskapet i Stockholm. Syftet är främst att driva en webbsida, ordna seminarier och sprida information och litteratur om Ronald Reagan. För mig kändes det naturligt att tacka JA till frågan om jag ville ingå i detta sällskap. Ronald Reagan har varit en betydelsefull politisk förebild för mig och jag beundrar många av hans bedrifter. Reagan var en fantastisk talare och en enormt framgångsrik president som genom sin insatser bidrag till kalla krigets slut. Han har bidragit till en friare värld och var övertygad om att en ensam man eller kvinna verkligen kunde göra skillnad, vilket också var hans motto.

"Ronald Reagan had a higher claim than any other leader to have won the Cold War for liberty and he did it without a shot being fired."
M.Thatcher

Riksdagsledamot
Anna Tenje
070-572 39 00

Anna Tenje vald till Vice Ordförande för Ronald Reagan-sällskap

På den avlidne presidenten Ronald Reagans födelsedag den 6 februari bildades i Stockholm Svenska Ronald Reagan-sällskapet. Bland de invalda i styrelsen märks bland andra riksdagsledamoten Anna Tenje från Kronoberg.

- Syftet med sällskapet är att hålla minnet vid liv av en de främsta presidenterna i USA:s historia. Ronald Reagans insatser har varit helt avgörande för den fria världen, säger riksdagsledamot Anna Tenje.

Sällskapet leds av Tenjes riksdagskollega Rolf K Nilsson från Gotland, och ingående i styrelsen är även riksdagsledamoten Christian Holm från Värmland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar