19 april 2010

SJ tar revansch

Den här veckan blir tuff. Började dock bättre än väntat då jag faktiskt kunde ta mig till Stockholm, Isländska vulkaner till trots. Hade egentligen bara bokat flyg då jag skulle vara på plats i Stockholm tidigt. Då inga flyg gick från Växjö lyckades jag få åka med första tåget från Alvesta till Stockholm idag trots att jag inte hade någon biljett och att tåget var fullbokat. SJ visade sig vara oerhört samarbetsvilliga. Jag fick till och med frukost. Har en känsla av att de tar alla chanser de får för att få oss att glömma vinterns inte fullt så muntra händelser. Smart! Jag är dock snabb på att både glömma och att förlåta och är evigt tacksam för att jag fick följa med så att jag kunde delta i KU:s utfrågningar idag. Jag blev inte ens upprörd när vi rullade in på stationen 25 minuter sena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar