16 juni 2010

SMP i demokratins tjänst...

Jag har defenitivt inte hoppat jämfota särskilt ofta när jag slagit upp Smålandspostens debattsidor eller läst Moderatorns text. (förutom när jag själv har inne en artikel förstås=)) Jag har haft synpunkter på både innehåll och de prioriteringar som Elisabeth Anderberg gör ibland. Idag blev jag dock mycket glad över att läsa hennes text. Elisabeth har blivit inspirerad av det utspel som Alliansen gjorde igår då vi krävde svar på 100 frågor som av de rödgröna. Moderatorn på Smålandsposten vill nu att länets invånare och tidningens läsare ska maila in likande frågor som de vill ställa till oss lokalpolitiker. Ett riktigt bra intiativ tycker jag. Ett lysande exempel på en tidning som tjänar demokratin och bidrar till att väljarna får möjlighet att ställa sina politiker tills svars och svara på befogade frågor. Jag ställer upp precis när som helst och svarar på dessa frågor - på mig bara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar